علی اخباری

خاطرات، تجربیات و عقاید

علی اخباری

خاطرات، تجربیات و عقاید

علی اخباری

وب نوشته های علی اخباری

  • ۰
  • ۰

ربات مسیریاب - المان های مختلف در مسیر مسابقه و نکات آن

نمونه قوانین مسابقات رباتیک دانشگاه تبریز را از اینجا دانلود کنید

برای مشاهده المان های مسابقات ادامه مطلب را کلیک کنید

1. پیچ‌های 90 درجه

2. پیچ‌های 110 درجه

3. بریدگی‌ها

4. تقاطع‌های 90 درجه


5. تقاطع‌های 45 درجه


6. LOOP های 90 درجه، 45 درجه، 10 درجه

7. INVERT (تغییر رنگ مسیر با رنگ زمینه)


8. کم و زیاد شدن عرض خط


9. سنسورهای مربوط به خط راست (برای جلوگیری از تیک‌زدن ربات )
10. حالتهایی که ربات با سرعت بالا در وضعیت خروج از خط قرار گرفته است.
نکته قابل توجهی که وجود دارد، مسأله زمان و رکوردگیری است باید ببینید این مسأله تا چه حد برای شما اهمیت دارد. این را بدانبد که با بالا بردن سرعت، انحراف از مسیر هم زیاد می شود. بنابراین اگر قانون محدودیت فاصله را دارید باید سرعت را پایین بیاورید.

نظرات (۶)

  • رقیه رحیمی
  • سلام آقای اخباری
    من وبلاگ شما رو تصادفا در گوگل پیدا کردم.اگر اجازه بدید لینک وبلاگتون رو در رواق بذارم تا بچه های کوثرنت از مطالب خوبتون استفاده کنند.
    سپاس
    پاسخ:
    با سلام
    باعث افتخار است
    سلام

    مطالب وبلاگ خیلی جالب هستند. شما خودتون در این زمینه فعالیت دارید ؟؟
    من  خیلی علاقه مند هستم
    پاسخ:
    با سلام
    بله یک تیم برای مسابقات داشتیم
    چه جالب، شما تدریس هم میکنید ؟ 
    پاسخ:
    سلام
    در این زمینه تدریس هم داشتم. اما الان خیر
    اگر الان فرصت میکنید که تدریس کنید و یا راهنمایی لطفا ای میلی اعلام کنید تا من بتونم با شما در ارتباط باشم و هماهنگ کنیم

    متشکر
    پاسخ:
    از طریق http://akhbari.blog.ir/page/about-me اطلاعات ارتباطی من را ببینید
  • ابراهیم اسدی
  • سلام

    خیلی ممنون واقعا مطالبی رو پیدا کردم که تو کمتر سایتی دیدم 💪👍👌

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی